JEMAAH DIALISIS 
(VISA UMRAH)

PROSEDUR BAGI JEMAAH DIALISIS DARAH TUNAIKAN UMRAH:

  • Jemaah perlu memaklumkan jadual dialisis kepada pihak syarikat dan mengemukakan laporan dialisis 3-4 minggu terkini dari hospital. Maklumat yang diperlukan ialah:
    • Tarikh Dialisis Di Mekkah dan Madinah  (Hari Jumaat tidak termasuk kerana pusat dialisis tidak beroperasi)
    • Dokumen Dialisis :
      • Details Trip Umrah
      • Salinan Passport
      • Visa Umrah
      • Surat referral Dr/pusat dialisis
      • Medical Report
        • Dialisis Prescription
        • Type Vascular Access
        • Rekod perubatan
      • Full blood results
        • Serology Test result
        • Test hiv-hepatitis B&C

        ** untuk blood test pastikan, 2-3 minggu sebelum trip umrah(bergantung kepada situasi semasa & keperluan pihak hospital)

        • Bagi jemaah dialisis disarankan menggunakan visa umrah (dengan tambahan kos), hanya perlu membuat bayaran bagi kos pengangkutan dan pengiring sebanyak RM350 bagi sekali rawatan; (harga mungkin berubah mengikut kadar semasa)
        • Semua salinan dokumen dan resit bayaran perlu diserahkan kepada pihak syarikat sebelum pihak syarikat membuat temujanji dengan pihak hospital.

        PERINGATAN:

        • Sila pastikan jemaah dialisis memohon visa umrah dan telah direkodkan di dalam senarai pendaftaran.
        • Mohon kemukakan dokumen dan maklumkan pada Person In Charge (PIC) untuk tindakan selanjutnya.
        • Person In Charge (PIC) wajib memaklumkan segera kepada team Saudi untuk tindakan selanjutnya.


        PEMBAYARAN

        • Pembayaran hendaklah terus ke akaun IN SAFF TRAVEL & TOURS SDN. BHD. - MAYBANK ISLAMIC: 5630 1927 9534
        • Pembayaran yang sah hanyalah menerusi satu (1) akaun rasmi syarikat seperti yang dinyatakan di atas. Sebarang pembayaran yang dilakukan kepada bukan akaun yang tertera adalah tidak sah. Pihak syarikat tidak akan bertanggungjawab terhadap perkara tersebut.


        

        PEMBATALAN & SURCAJ PEMBATALAN PAKEJ

        • Bagi yang ingin membuat permohonan pembatalan pakej dan bayaran balik, anda perlu mengisi borang refund dan emailkan kepada kami : refund@insafftravel.com.my.
        • Tarikh permohonan pembatalan dikira bermula daripada tarikh penerimaan borang refund melalui email.
        • Surcaj pembatalan mengikut Akta Industri Pelancongan 1992 adalah seperti berikut :
                                                                                                                               
        TEMPOH PENDAFTARAN
        SURCAJ PEMBATALAN
        • 45 hari dan ke atas sebelum tarikh berlepas
        • RM30 atau 2% daripada tambang pelancongan (mengikut mana yang lebih tinggi) + kos tiket yang telah dibayar (jika terlibat)
        • 22 - 44 hari sebelum tarikh berlepas 
        • Perlucutan deposit + kos tiket yang telah dibayar (jika terlibat)
        • 15 - 21 hari sebelum tarikh berlepas 
        • 35% daripada harga pakej dipilih + kos tiket dan visa yang telah dibayar (jika terlibat)
        • 8 - 14 hari sebelum tarikh berlepas
        • 50% daripada harga pakej dipilih + kos tiket, visa, insurans dan lain-lain yang telah dibayar (jika terlibat)
        • 3 - 7 hari sebelum tarikh berlepas
        • 75% daripada harga pakej dipilih
        • 2 hari atau kurang sebelum tarikh berlepas
        • 100% daripada harga pakej dipilih
        * Proses bayaran balik akan mengambil masa 90 hari dari tarikh penerimaan permohonan pembatalan.




        Perhatian! Sila lengkapkan borang di bawah.

        Ruangan yang wajib diisi

        BUTIRAN PEMBELIAN

        Produk Kuantiti Harga (RM)
        Bayaran Dialisis Jemaah In Saff Travel (Visa Umrah): RM350 sekali rawatan
        JUMLAH
        JUMLAH KESELURUHAN (RM)
        Caj Perkhidmatan Peniaga (RM)

        BUTIRAN PELANGGAN

        Cth : Tarikh : 11 Sept 2025 (MH) Nama Jemaah: Aminah Binti Ahmad Jenis Visa: Umrah Tarikh Dialisis (Makkah): 14 Sept (Ahad) 16 Sept (Selasa) Tarikh Dialisis (Madinah): - Jumaat tutup (sila elak dari memilih tarikh pada hari Jumaat) 18 Sept (Khamis) 22 Sept (Isnin)
        Cth : Invois No 123
        Sila letakkan jumlah yg ingin dibayar. Cth : RM350 × 4 pax = RM1,400. Sila pilih kaedah pembayaran perbankan internet / mesin deposit tunai sahaja bagi bayaran yg melebihi RM500/pax.

        BUTIRAN PESERTA

        BUTIRAN PEMBAYARAN

        Sila lakukan bayaran berjumlah RM ke akaun bank pilihan anda di bawah.

        • Anda mesti memasukkan emel onpay@insaff.com.my di ruangan emel semasa melakukan transaksi menerusi Perbankan Internet.
        • Anda mesti mengambil dan memuat naik gambar bukti pembayaran jika anda melakukan transaksi menerusi Mesin Deposit Tunai.
        PenamaIn Saff Travel & Tours Sdn Bhd
        No. Akaun563019279534
        Buka Maybank2u  

        PENGESAHAN

        Perlukan bantuan?