PAKEJ UMRAH MUSIM BAHARU : 32 Hari 30 Malam & Variasi
(Jul 2026 - Jun 2027)
Pakej Super Ekonomi

* Jangan guna borang ini untuk membuat baki pembayaran. Borang ini khusus untuk pendaftaran baharu sahaja. Sila klik di sini untuk membuat baki pembayaran (borang bayaran kedua) : insafftravel.onpay.my/order/form/it-bayarankedua




SOP PENDAFTARAN

STEP 1
Ejen boleh mendaftarkan maklumat jemaah melalui borang onpay. Sila pilih tarikh, pakej dan penerbangan. Isi maklumat jemaah dan maklumat pembayaran. TBC (to be confirmed) bermaksud penerbangan bagi trip tersebut masih belum confirm.

STEP 2
Pembayaran melalui onpay dibuat dengan dua cara : 1) Pembayaran menggunakan FPX (online banking). 2) Pembayaran dibuat secara manual, dengan transfer secara online atau bank in cash deposit, kemudian upload resit bayaran tersebut ke dalam onpay, jika resit tersebut banyak boleh snap sekaligus (jadikan ianya satu gambar atau satu pdf). Bayaran deposit adalah sebanyak RM 1,000 seorang.

STEP 3
Menunggu pengesahan bayaran dari pihak admin. Jika ejen membuat bayaran melalui FPX, pengesahan akan dibuat secara automatik. Setelah mendapat pengesahan dari pihak admin, bahagian operasi akan memasukkan butiran jemaah ke dalam file pendaftaran.

STEP 4
Emailkan softcopy salinan passport (atau salinan kad pengenalan jika jemaah masih belum buat passport) dan gambar berukuran passport kepada : registration@insafftravel.com.my

STEP 5
Pastikan bayaran penuh dibuat 60 hari sebelum jemaah berlepas. Baki bayaran boleh submit melalui link ini (borang bayaran kedua) : insafftravel.onpay.my/order/form/it-bayarankedua

STEP 6
Hantar passport original ke pejabat In Saff Travel samada di Kuala Terengganu atau di Ampang selewat-lewatnya 45 hari sebelum berlepas.

STEP 7 - FINAL
Isi borang pengeposan (jika barang kelengkapan umrah perlu dipos ke rumah jemaah) atau borang pengambilan (jika ingin mengambil barang kelengkapan umrah di pejabat Kuala Terengganu). Semua borang ini boleh dimuat turun dari folder paparan agent :  https://drive.google.com/drive/folders/1hvjAp_dngDvz9j3t_P0_THXxsQ82QbrU?usp=sharing

Terma bayaran : Deposit RM 1,000 dan bayaran penuh perlu dibuat 60 hari sebelum penerbangan.




HARGA PAKEJ & KOS BERKAITAN


PAKEJ SUPER EKONOMI - 32 HARI 30 MALAM

TAMBAHAN HARGA PAKEJ (TARIKH PERLEPASAN)

  • 08 SEPT & 22 SEPT 2025 (T5)
    • Tambahan RM200 dari harga Low Season
  • 10 SEPT - 15 SEPT 2025 (MH & SV)
    • Tambahan RM500 dari harga Low Season




TIKET PENERBANGAN

  • Bergantung kepada pilihan jemaah (harga pakej berbeza mengikut pilihan penerbangan) :
    Turkmenistan Airlines, Air Arabia, Oman Air, Air Asia, Malaysia Airlines atau Saudi Airlines.


MAKLUMAT HOTEL


PENGINAPAN DI MAKKAH, MADINAH DAN TAIF

MAKKAH

Burhan Al Huda atau setaraf

Tanpa Makan

19 Malam

MADINAH

 Jawharat Al Rasheed atau setaraf

Tanpa Makan

10 Malam

TAIF

  Bawabt Al Worod atau setaraf

Fullboard

1 Malam




PAKEJ TERMASUK

  • Tiket penerbangan pergi dan balik kelas ekonomi.
  • Percuma 1 beg sandang, nametag & buku panduan umrah.
  • Pengurusan visa pelancong bagi setiap jemaah.
  • Insurans takaful berkelompok sepanjang perjalanan pergi dan balik.
  • Pengangkutan bas berhawa dingin disediakan sepanjang berada di Arab Saudi.
  • Sesi ziarah di Makkah dan Madinah.
  • Kursus umrah percuma di Malaysia.

 



PAKEJ TIDAK TERMASUK

  • Tiket Haramain speed train.
  • Set bagasi penuh, kain Ihram atau telekung.
  • Perbelanjaan peribadi.

 



SYARAT TAMBAHAN

  • Bagi yang pilih bilik berdua atau bertiga, anda perlu sertakan sekali rakan sebilik yang akan tinggal bersama dengan anda.
  • Bagi yang memilih untuk bilik berempat, anda berkemungkinan perlu bersedia untuk menaik taraf (bayaran tambahan) ke bilik berdua atau bilik bertiga jika jemaah tidak cukup pasangan bagi bilik berempat.
  • Bagi bilik bertiga dan berempat terdapat kemungkinan jemaah akan diberi extra bed dan bukan katil asal bagi semua pakej. (tertakluk kepada pihak hotel)
  • Terdapat dua (2) kategori bilik iaitu :-
    • Bilik Keluarga (family room) yang merupakan campuran ahli keluarga mengikut mahram.
    • Bilik Berkongsi (sharing room) yang merupakan campuran mengikut jenis jantina.




DOKUMEN YANG DIPERLUKAN 

  • Jemaah perlu menghantar dokumen yang diperlukan dalam bentuk softcopy kepada alamat email berikut : registration@insafftravel.com.my. Sila sertakan sekali maklumat pakej yang dipilih di dalam email tersebut.
  • Dokumen yang diperlukan dalam bentuk softcopy ialah :
    • Salinan passport tarikh sah 6 bulan sebelum tamat tempoh daripada tarikh berlepas.
    • Gambar berukuran passport.
  • Passport original perlulah dihantar ke Pejabat HQ In Saff Travel atau Cawangan Ampang selewat-lewatnya 45 hari sebelum tarikh penerbangan. Bagi yang berada di luar kawasan, anda boleh membuat proses pengeposan dalam masa 55 hari sebelum tarikh penerbangan.
  • Alamat pengeposan adalah seperti berikut :

In Saff Travel & Tours Sdn Bhd
No 2-6, Dagang Cahaya , Jalan dagang 5,
Taman Dagang,
68000 Ampang, Selangor.




PEMBATALAN & SURCAJ PEMBATALAN PAKEJ

  • Bagi yang ingin membuat permohonan pembatalan pakej dan bayaran balik, anda perlu mengisi borang refund dan emailkan kepada kami : refund@insafftravel.com.my.
  • Tarikh permohonan pembatalan dikira bermula daripada tarikh penerimaan borang refund melalui email.
  • Surcaj pembatalan mengikut Akta Industri Pelancongan 1992 adalah seperti berikut :
                                                                                                                       
TEMPOH PENDAFTARAN
SURCAJ PEMBATALAN
  • 45 hari dan ke atas sebelum tarikh berlepas
  • RM30 atau 2% daripada tambang pelancongan (mengikut mana yang lebih tinggi) + kos tiket yang telah dibayar (jika terlibat)
  • 22 - 44 hari sebelum tarikh berlepas 
  • Perlucutan deposit + kos tiket yang telah dibayar (jika terlibat)
  • 15 - 21 hari sebelum tarikh berlepas 
  • 35% daripada harga pakej dipilih + kos tiket dan visa yang telah dibayar (jika terlibat)
  • 8 - 14 hari sebelum tarikh berlepas
  • 50% daripada harga pakej dipilih + kos tiket, visa, insurans dan lain-lain yang telah dibayar (jika terlibat)
  • 3 - 7 hari sebelum tarikh berlepas
  • 75% daripada harga pakej dipilih
  • 2 hari atau kurang sebelum tarikh berlepas
  • 100% daripada harga pakej dipilih
* Proses bayaran balik akan mengambil masa 90 hari dari tarikh penerimaan permohonan pembatalan.



Perhatian! Sila lengkapkan borang di bawah.

Ruangan yang wajib diisi

BUTIRAN PEMBELIAN

Produk Kuantiti Harga (RM)
[TBC T5 - Eco Seat] 12 AUG - 12 SEP 2026 - Pakej Umrah (32H30M) *Low Season*
44
JUMLAH
JUMLAH KESELURUHAN (RM)
Caj Perkhidmatan Peniaga (RM)

BUTIRAN PELANGGAN

Sila letakkan jumlah yang ingin dibayar jika deposit melebihi RM1,000. Cth : Deposit RM1,500 × 2 pax = RM3,000. Sila pilih kaedah pembayaran perbankan internet / mesin deposit tunai sahaja bagi bayaran yang melebihi RM1,000/pax dan abaikan nilai bayaran yang tertera di dalam borang.
Mohon nyatakan rakan sebilik dan pastikan mahram. Jika satu keluarga, sila nyatakan. Contoh: Bilik Berempat Satu: 1. Ali bin Ahmad 2. Aminah binti Isnin 3. Nasir bin Ali 4. Izzat bin Ali 5. Nurul binti Ali (cnb). Bilik Berempat Kedua: 1. Siti binti Mohd 2. Alia binti Ali 3. Jemaah lain 4. Jemaah lain. - Bagi yang pilih bilik berdua atau bertiga, anda perlu sertakan sekali rakan sebilik yang akan tinggal bersama dengan anda. - Bagi yang memilih untuk bilik berempat, anda berkemungkinan perlu bersedia untuk menaik taraf (bayaran tambahan) ke bilik berdua atau bilik bertiga jika jemaah tidak cukup pasangan bagi bilik berempat.

BUTIRAN PESERTA

BUTIRAN PEMBAYARAN

Sila lakukan bayaran berjumlah RM ke akaun bank pilihan anda di bawah.

  • Anda mesti memasukkan emel onpay@insaff.com.my di ruangan emel semasa melakukan transaksi menerusi Perbankan Internet.
  • Anda mesti mengambil dan memuat naik gambar bukti pembayaran jika anda melakukan transaksi menerusi Mesin Deposit Tunai.
PenamaIn Saff Travel & Tours Sdn Bhd
No. Akaun563019279534
Buka Maybank2u  

Perlukan bantuan?